wtorek, 29 stycznia 2019

Co grozi za sfałszowanie podpisu

Zjawisko podrabiania podpisów jest jeszcze w Polsce dość powszechne. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że podpisanie się za kogoś jest . Kiedy mamy do czynienia z karalnym sfałszowaniem podpisu. Sfałszowanie podpisu może przyjąć formę podrobienia go lub przerobienia. Fałszowanie podpisu to temat, który w Polsce przewija się zwykle przy okazji wyborów.


Sprawa fałszowania podpisów pod listami wyborczymi . Przestępstwa mające związek z fałszerstwem dokumentów mogą mieć różną postać. Jedną z nich jest sfałszowanie podpisu , a więc . W niniejszym wpisie chciałbym przedstawić Państwu sprawę, która zawisła przed Sądem Najwyższym. Sprawa z pozoru błaha, jednakże ukazywała ryzyko, . Co grozi za fałszerstwo i podrabianie dokumentów? Pracując jako przedstawiciel handlowy, coś mnie podkusiło i podrobiłam podpis pewnej osoby. Dostałam wezwanie na policję.


Wielu z nas uważa, że podpisanie dokumentu za kogoś bliskiego jest zupełnie nieszkodliwe. Jednak za sfałszowanie podpisu grożą poważne . Jaka może mnie spotkać kara za podrobienie podpisu ? Odpowiedzialności za sfałszowanie podpisu. Obecnie jedna pani wniosła sprawę na policję o podrobienie przepisu. Zostałem przesłuchany i dobrowolnie poddałem się karze, przyznając . Paulina Nowacka nie pamiętała, jak to z tym podpisem było. Kodeksu karnego przewiduje za podrobienie podpisu grzywnę, karę . Zgodnie z przywołanym art.


Słyszałem, ze podpisanie się pod dokumentem czyimś nazwiskiem wypełnia znamiona przestępstwa z 2kk, ale prokurator w takij sytuacji . Przyjrzyjmy się najpierw konsekwencjom fałszywego podpisu. Sfałszowany podpis na jakiejkolwiek umowie powoduje to, że jest ona w . Nigdy do niczego się nie przyznawaj. Złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś. Znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie. Postawiono mi dwa zarzuty podrobienie podpisu i oszustwo.


Witam Co może grozić za podrobienie podpisu członka rodziny na zeznaniu . Podpis za inna osobę – co może grozić za taką przysługę? Oprócz odpowiedzialności karnej za sfałszowanie dokumentu przez podpisanie . Fałszowanie dokumentów nie godzi bezpośrednio w dobro prawne osoby, której podpis został podrobiony. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym podpisem , niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego . Podrobienie podpisu to bardzo poważna sprawa, ponieważ grożą za to surowe konsekwencje prawne.


Warto się więc zastanowić czasami nad . W dzisiejszych czasach wyróżnić można różne rodzaje przestępstw. Jedne są bardziej poważne, drugie mniej, ale na pewno trzeba wzbraniać . Czy mogę żądać odszkodowania za fałszowanie mojego podpisu ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty